Svátek má: Kryštof

Regiony

Velikost textu:

Pražští radní schválili výstavbu nové tramvajové trati

Pražští radní schválili výstavbu nové tramvajové trati

Nová tramvajová trať ulehčí autobusům a propojí strahovské koleje s kampusy v Dejvicích.

Ilustrační foto
4. června 2019 - 12:30

Pražští radní na pondělním zasedání schválili výstavbu nové tramvajové trati z Malovanky na Strahov. Tramvaj uleví životnímu prostředí a nahradí přetíženou autobusovou linku 143, kterou využívají k dopravě především studenti.

Tramvajová trať povede ze zastávky Malovanka v Bělohorské ulici do Vaníčkovy ulice do místa, kde se dnes otáčí autobusy u Stadionu Strahov. Nová trať bude mít délku 1,3 kilometru, tramvaje budou využívat zastávku u strahovských kolejí a otočí se na místě stávajícího obratiště autobusů.

„Výstavbu nových tramvajových tratí se od začátku svého působení snažím co nejvíce urychlit. Kromě spolehlivé ekologické přepravy obyvatel jsou také městotvorným prvkem, který do oblasti přitáhne více lidí a oživí služby,“ řekl náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Nová tramvaj nahradí autobusovou linku 143, která zejména ve špičce částečně nezvládá pohodlně přepravit velké množství studentů v oblasti. Tramvaj přinese výrazně vyšší kapacitu, naváže na stávající tramvajové linky a uleví i životnímu prostředí.

„Z Dejvic autobusy překonávají poměrně velké převýšení, a zvláště proto je zde elektrický pohon daleko vhodnější než naftový,“ doplnil náměstek Adam Scheinherr.



Linka pomůže především studentům, kteří míří z kampusů v Dejvicích na koleje Strahov. Je předběžná shoda, že se stadion musí přestavět a stane se z něj mimo jiné místo k bydlení. Tramvajová trať tak obslouží i budoucí nové obyvatele Strahova. Tramvaj na Strahov je součástí platného Plánu udržitelné mobility a zadavatelem přípravy projektové dokumentace nové tratě bude Dopravní podnik hl. m. Prahy. Nová trať nebude vyžadovat změnu územního plánu, což proces výstavby trati urychlí.


V příštích letech Praha plánuje obnovit tramvajové spojení mezi stanicemi metra Pražského povstání, Pankrác a Budějovická, a trať přes Václavské náměstí. V dalších letech je také v plánu vybudování tramvajové tratě na Dědinu, do Slivence, Písnice, Zdib, Jižního Města, Zahradního Města nebo na Sídliště Malešice.

Prazskenovinky.cz informoval Vít Hofman, vedoucí oddělení komunikace a tiskový mluvčí Magistrátu hlavního města Prahy.

(jv,prazskenovinky.cz foto:mhmp)